Een takenmanager kiezen

Wie in de App store zoekt naar een app om de taken bij te houden, vindt talloze apps. Van complete projectmanagementsoftware tot kekke gestylde apps die een lijstje to do’s ordenen. Om wat keuze te kunnen maken in al die apps heb ik een blog over takenmanagers gemaakt op Lifehacking waar een aantal criteria bij elkaar staan. De criteria komen voort uit GTD en mijn ervaring met wat ik zoal wil bijhouden om de things done te getten šŸ˜‰

Mijn persoonlijke keuze is Todoist: een heldere layout, alle GTD-functies aanwezig, Karma points om je productiviteit bij te houden, op alle platforms aanwezig en snelle en goede ondersteuning.

Over arjanbr0ere
zie ook www.linkedin.com/in/arjanbroere

7 Responses to Een takenmanager kiezen

  1. Joƫlle says:

    Beste Arjan,
    Ik las je overzicht met tips voor het kiezen van een app.
    Weet jij of je met Todoist ook je mails op IPad/Iphone kan omzetten naar een taak? Net zoals bij de Outlook integratie?

    Alvast bedankt!
    Vriendelijke groeten,
    Joƫlle

    • arjanbr0ere says:

      Bij Outlook en Gmail heb je in de toepassing de mogelijkheid taken te maken van mails dat is er niet voor ipad/iPhone. In dat geval kun je ze naar je Todoist-inbox mailen of naar het betreffende project. De onderwerpsregel wordt de taak en de mail wordt een notitie bij die taak.

  2. arjanbr0ere says:

    Deadline voeg je toe met of . Het werkt bij mij (nog) niet in het Nederlands.

  3. Dennis says:

    Hoi Arjan,

    Na wat omzwervingen (mĀ“n vorige tool was doit.im) ben ik nu ook todoist aan het uitproberen. Ik was onder de indruk van de platform-ondersteuning, plug-ins voor outlook en gmail en een voor mij overzichtelijke boomstructuur.
    Heb je eventueel nog wat praktische tips voor een degelijke gtd setup binnen todoist ? Hoe pak je de contexten aan en een wachten-op lijst ? Allemaal als labels ? En maak je onderscheid tussen eerstvolgende acties en latere acties ?
    Ik ben zelf begonnen met projecten op twee niveaus: het hoogste niveau de “areas” en daaronder de “projecten”. Eens zien of dat handig is of niet.

    groeten,
    Dennis

    • arjanbr0ere says:

      hi Dennis,

      Ik heb alleen projecten en labels. Ik voeg labels als Ooit, Wachten op of Kantoor toe aan taken. De projecten hebben soms een subproject maar dat vind ik al snel minder overzichtelijk dus ik doe dat beperkt. Voor next actions gebruik ik de deadline of prioritering. Is het echt vandaag en urgent dan prio 1, die valt erg op. Anders een datum of prio 2. Met de filters kun je dan de zoekacties op maat maken, bijv deze week of prio 1 + 2 als filter om overzicht op de next actions te krijgen.

      Werkt dat voor jou?

      Groet,

      Arjan

      • Dennis says:

        Hoi Arjan,

        Bedankt om te beschrijven hoe jij je systeem hebt opgezet. Ik probeer het eerst zo simpel mogelijk en zal daarna eens kijken of ik met prioriteiten en extra filters ga werken.

        groeten,
        Dennis

Geef een reactie op arjanbr0ere Reactie annuleren