Géén bruine M&M’s

3101571475_eebe80b281-150x150Hoe val je nog op met je communicatie? En hoe zorg je ervoor dat wat je gecommuniceerd écht gelezen wordt. Soms door iets onverwachts te doen of een pittig detail op te nemen. Zie de les die Van Halen ons leert door géén bruine M&M’s te willen in de rider met als motto: als ze daarvoor gezorgd hebben, dan zullen de belangrijke dingen zeker in orde zijn.

Eerder beschreef ik op Lifehacking een verkeersbord dat Seth Godin zag en dat hem aan het denken zette. Op het verkeersbord staat een boete niet als bedrag maar als een bandbreedte. Godin geeft aan dat het potentiële overtreders vast aan het denken zet over wanneer ze een maximum boete riskeren en wanneer die lager kan uitvallen. Dat denken is grotere winst, dan wanneer een bord geen of maar een beetje aandacht krijgt.

bord

Er zijn veel manieren om aandacht te trekken maar deze vind ik persoonlijk erg slim gedaan.

Over arjanbr0ere
zie ook www.linkedin.com/in/arjanbroere

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: