Terug van vakantie

Naast alle praktische opruimerij is terug van vakantie ook het verwerken van alle aantekeningen, invallen, acties die ik tijdens de vakantie genoteerd heb. Normaal is dat verwerken van invallen zo gebeurd. Ik gebruik meestal Evernote (onbekend: check artikel van  Patrick Mackaaij).

Op vakantie, in een tent zonder stroom, laptop en 3G, is het meer improviseren. Mijn trusted system een mix van systems geworden:

  • aantekeningen in een boekje (rechts). De deadline voor het onderhandelboek nadert dus ik heb veel citaten, voorbeelden, invallen voor een paragraaf driftig genoteerd. Voor een schema of idee voor een paragraaf is papier nog steeds erg fijn.
  • aantekeningen op de Sony EReader. De aantekeningen zijn apart te openen, dus je hoeft niet alle eboeken na te vlooien op je onderstrepingen of ezelsoren. Het is niet zo mooi als een iPad maar je kunt toch erg veel tekst meenemen.
  • foto’s op de telefoon van etiketten, voorwerpen, rekeningen.
  • printscreens op de telefoon van artikelen die ik gelezen heb via ReadItLater.
  • dit jaar géén losse briefjes😉 Gelukkig telkens een manier gevonden om iets minder kwetsbaar te noteren.

Voor nu  verwerk ik alleen de ideeën voor het onderhandelboek en ga schrijven! Alles wat hout snijdt als note in Evernote en aan de slag. Remember the Milk en de mail komen later.

Ben benieuwd wat iedereen zoal doet om hun ideeën en opmerkingen vast te houden … Bierviltjes? Flessenpost?

Over arjanbr0ere
zie ook www.linkedin.com/in/arjanbroere

2 Responses to Terug van vakantie

  1. Pingback: Getting things done en to do’s: Egretlist « Arjan Broere

  2. Om snel iets te noteren heb ik altijd een papiertje plus pen aan mijn sleutelbos, zie http://www.eenmanierom.nl/overal-aantekeningen-te-maken-met-de-inka-pen/. Papiertje gaat maanden mee.

Geef een reactie

