Lifehacking

1188830677lifehackingPronoia stond ooit in Wired´s jargon watch: het geloof dat men samenzweert om jou het leven aangenamer te maken. Dat gevoel heb ik als relatieve leek telkens als ik de Lifehacking-site bezoek.

Voor elke kenniswerker is lifehacking een must. Tools voor slimmer werken en leven worden op onder andere de Nederlandse Lifehacking-site uitgewisseld op een soms bevlogen, soms nuchtere maar altijd praktische manier. Hoe orden je je taken, welke internettoepassingen kunnen daarbij helpen, hoe filter en orden je mail, hoe gebruik je RSS en pipes om op maat gemaakte informatie te ontvangen in plaats van ´m telkens bij elkaar te zoeken, et cetera, enzovoort.

De tools zijn handige take aways, maar zeker zo belangrijk vind ik het gevoel dat een groep mensen deze tijd (en de eerstkomende) snapt en ´m omarmt. Het gevoel van controle, baas over techniek en informatie zijn is een erg aanstekelijke houding.

Het leek me dan ook belangrijk op een of andere manier te zien of ik iets kon bijdragen aan die site en nu is het eerste artikel geplaatst: slim terwijl u wacht. Dat er nog maar meer mogen volgen.

Over arjanbr0ere
zie ook www.linkedin.com/in/arjanbroere

Geef een reactie

