Congruent?

Voor alle communicatie geldt dat congruentie geloofwaardigheid en impact vergroot. Als wat je zegt en hoe je het zegt samenvallen, is de boodschap congruent en dus sterk. Als ´beeld en geluid´ niet kloppen, krijgen we gemengde signalen binnen en dat hindert ons mee te gaan met de spreker.

Hoe vrijer je je voelt, hoe makkelijker je direct bent en zegt wat je vindt, voelt, denkt … Hoe ongemakkelijker je je voelt des te meer je moet opletten niet te omzichtig, dubbelzinnig of onduidelijk te zijn. Ga na wat jou helpt: de tijd nemen kennis te maken, goede voorbereiding, uitspreken dat je het spannend vindt …

Een melig maar wat mij betreft duidelijk werkend voorbeeld van discongruentie zijn shreds:

Over arjanbr0ere
zie ook www.linkedin.com/in/arjanbroere

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: