Millennials

Millenn Babyboomers, Generation X, Generatie Y of Einstein of C(ontent) en nu de Millennials. Zie op het werk al die culturen maar eens te mengen. Over de millennials (wiki of GenerationsAtWork) staat in Advertising Age een mooi artikeltje, dat op veel plaatsen overgenomen is. Als al die verschillende mensen met al die verschillende loopbaanwaarden tot deals met elkaar moeten komen, dan is er nog heel wat overleggen en onderhandelen in ondernemingen nodig …

Zes do´s and taboo´s:

1) Communiceer niet op een ambigue manier. Millennials zijn allergisch voor vage doelen en taken. Ze calculeren in welke prestaties precies voldoende zijn en gaan slecht om met regels die halverwege het spel veranderen.

2) Tijd is een 24/7 commodity. Millennials zien er vaak niet uit of ze hard werken, maar eerder of ze vermoeid zijn. Ze willen om 5 uur naar huis en zijn experts in time management.

3) Werk is niet een plek waar ze van 9 tot 5 werken, maar een plaats waar ze met gelijkgestemden en vrienden rondhangen tot het tijd is de gesprekken buiten de werkplek voort te zetten.

4) Millennials willen waardevol werk doen en hun tijd niet verkwisten aan taken waar ze het nut niet van inzien. Ze houden van lastige puzzels, niet van problemen die ze in een handomdraai op kunnen lossen.

5) Ze lijken volwassen, ze spreken als volwassenen, maar emotioneel zijn Millennials vaak nog pubers. Ze kunnen slecht tegen kritiek en tegenslag.

6) Buit hun sterke kanten uit. Millennials weten veel van techniek en media, zijn expert op de meest uiteenlopende gebieden en zijn vaak sociaal en creatief.

(Bron: Advertising Age)

Over arjanbr0ere
zie ook www.linkedin.com/in/arjanbroere

Reacties zijn gesloten.

%d bloggers op de volgende wijze: