Little Brother

Independent070524google Een nieuwe werkgever dat is spannend. De site bezoeken, misschien een jaarverslag doorvlooien en bij de eerste kennismaking goed rondkijken naar de auto´s op de parkeerplaats, het pand, het eerste contact, de mogelijk aanstaande collega´s … En terwijl je als kandidaat aan de tand gevoeld wordt over heden, verleden en toekomst blijft het lastig het ware gezicht van de onderneming te zien. Tenminste, vroeger … Kandidaten worden niet alleen gecheckt op Google; zij checken het bedrijf ook op Google!

Op het altijd actuele FrankWatching een verslag van een presentatie van Geert-Jan Waasdorp over Recruitment 2.0. Ondernemingen moeten zich bewust worden van allerlei gegevens die kandidaten over de onderneming kunnen vinden op het net. Hebben (ex-)werknemers een spannende recensie geschreven op Indewandelgang? Zijn er uitgelaten werknemers te vinden op netwerk-sites, zoals LinkedIn, Hyves, FaceBook, MySpace? Of is er zelfs een Hyves van de onderneming? En zouden die medewerkers via een mailtje wat willen vertellen over de onderneming? Hebben medewerkers wat op YouTube gezet en zo ja: iets ´grappigs´? En uiteraard biedt Google altijd uitkomst.

Wat helpt? De onderneming onnavolgbaar presenteren. Een grappige viral of wat spannends!

Over arjanbr0ere
zie ook www.linkedin.com/in/arjanbroere

Reacties zijn gesloten.

%d bloggers op de volgende wijze: